Не защитавам нарушителите и не толерирам нарушаването на законите, но ако някой се опитва да ме прецака чрез закона, това е друга работа.
Живея във Варна, но имам пресни наблюдения за София и Бургас и според мен Варна е най-наблюдавания град.
Според мен темата която се разисква е много по-сериозна и глобална, отколкото на някои им изглежда.
Искам да попитам, някой запознат ли е с механизма за установяване на нарушенията?
Според мен, в добрия (вариант, но не идеалния) сядат няколко инспектора пред няколко монитора и започват да преглеждат едно по едно нарушенията, които системата за наблюдение е регистрирала. В един момент инспектор А вижда как инспектор Б преминава на червено [СТОП] Какво се случва от тук нататък - а) инспектор Б е глобен; б) инспектор Б не може да нарушава правилата (записа е изтрит от системата)?
Като гледам какви и колко нарушения се правят ежедневно - минаване на червено, засичания, маневра без сигнализация (мигач), десен/ляв завой от крайна лява/дясна лента, превишена скорост, неспазване предимство на пешеходец и т. н., си мисля, че трябва да има поне 10 човека по 3 смени, които да регистрират нарушенията и поне още толкова които да пишат актове и не знам колко повече, които да ги връчват. Не съм забелязал да кипи такъв усилен труд, иначе досега половин Варна щеше да ходи оклюмала и с празни джобове.
Та идеята ми беше да повдигна въпроса за справедливостта - кой решава кой да бъде наказан/порязан и по какви критерии и как се елиминира феномена "наш човек".
Хипотетично (не ипотетично
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Имам зъб на съседа. Издебвам го като е на работа без колата, открадвам му номера, слагам го на моята кола, минавам 3-4 пъти на червено, превишавам 3-4 пъти скоростта с над 50км/ч, връщам номера обратно на колата (докато съседа се усети, че номера му е пипан ...) Кой ще изгори - аз или съседа? Ако приложа и номера от един американски филм да си сложа маска със снимка на лицето на съседа, съвсем ще го закопая. А като си помисля, че може да използвам и кола като неговата, а не неговата (за да няма противозаконно отнемане на собственост), да ходи да доказва, че няма сестра.
Как сме защитени от такъв сценарий? Изглежда Холивудски, но само се замислете какъв е проблема да се реализира.
Беше повдигна въпроса за точността на скоростомера.
Ако искам да продавам краставици на пазара, ще трябва да мина през метрологичен контрол (срещу заплащане разбира се), който да удостовери, че не ви лъжа нито с грам в кантара. Когато трябва да ме глобят с 50, 100 или повече лева искам да съм убеден, че 83км/ч са били наистина 83, а не 82 (за които да допуснем наказанието е по-малко). Наскоро гледах по телевизията един човек от МВР да обяснява, че в България имало само няколко високоточни уреда за алкохолна проба, а останалите можели да допуснат до 0,5 промила грешка (вместо половин безалкохолна бира съм изпил голяма водка:) Едно погрешно движение на стрелката и вече съм престъпник
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Подобен беше проблема и със скоростомерите. Хората си ги тестват и калибрират сами, с някаква нелицензирана апаратура. "Пешо, тури 10км/ч отгоре да си ловим повече нарушители!"
Някой може ли да посочи в кой закон се регламентира калибрирането от лицензирана лаборатория на алкохоломерите и радарите на "катаджиите", което да гарантира точността на уредите? Защото примерно превишението на скоростта с 11 вместо с 10 км/ч ни бърка по-дълбоко в джоба.
Друг въпрос.
Как се гарантира, че снимката която прави камерата не е манипулирана. Трябва да ви кажа, че всеки що годе грамотен в областта на компютрите човек с обикновен компютър и прост безплатен софтуер за графична обработка, може да спретне такъв фотомонтаж, че сами да се убедите, че вие сте нарушителя в трабанта, преминал на червено със 160км/ч, нищо, че в това време сте били в Ню Йорк например.
Инспектор А ми има зъб, хваща една снимка на нарушител, който кара кола като моята, ле-е-еко пипва номерчето на колата и хоп, вече съм под ножа.
Някой да е чул или да знае как сме предпазени от подобна участ?
И още един друг въпрос.
Доколкото знам, във Варна системата за видео-наблюдение е собственост на общината, а се експлоатира от областна дирекция на полицията. Чия собственост са снимките при това положение?
Ако са на общината, доколко е законно тя да ме видеонаблюдава и сетне да предава тази информация на трети лица, които да ме наказват?
Ох, излях си душата
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Към автора на темата:
Наеми си адвокат и обжалвайте достоверността на снимките. Искайте предоставяне на записите и експертиза, че не са манипулирани, която ако докаже, че са били, става много добре за теб. Намери си свидетели, които да потвърдят, че по въпросното време си бил на съвсем друго място, ако можеш да докажеш, че колата ти е била открадната точно тогава, още по-добре, а ако си лежал и в болница, придобиваш желязно алиби и те така... Гледай малко ТВ да видиш как големите престъпници в България прилагат подобни хватки в съда и излизат от там по-чисти от момина сълза ли беше от рилски езера ли?
Малко материал за размисъл:
http://www.dnevnik.bg/show/?storyid=380817
http://www.dnevnik.bg/show/?storyid=523661
Това последното сега го прочетох и щях да падна: от 1 януари до 8 юли с 229 камери са регистрирани 421 нарушения, направени са 200 акта и 43 фиша за нарушение на ЗДП. Че аз като застана на едно кръстовище, ако съм катаджия, за един час ще съм направил пачка, с която ще си подпирам колата да не тръгне по някое надолнище
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Това се казва ефективност на системата - тази година всяка камера с един акт, а догодина дори с по-малко
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)